Sunday, June 21, 2009

Autodobór Technik (archiwum sanctum.pl)


Niebawem zniknie sanctum.pl, stwierdziłem, że nie chce pracować mi się nad tą ideą, tak więc w ramach szatana oto zarchiwizowane trzy wnoszące cokolwiek arty. Oto pierwszy.


AUTOMATYZACJA DOBORU TECHNIK

witaj

...

tyle w ramach powitania, do rzeczy.

pierwszą umiejętnością, jakiej dzięki mnie się nauczycie będzie automatyka doboru technik magijnych. w Liber KKK umiejętność ta była niezbyt słusznie nazywana magiją wysoką, de facto jest naturalnym systemem posługiwania się magią przez maga.

"automatyka" implikuje odruchowe wykonanie techniki odpowiadającej okolicznościom. jest to dość proste jeśli chodzi o techniki psychologiczne/nlp, mniej jeśli chodzi o magię*.

teoria jest tutaj mało istotna, nie mam zamiaru wyjaśniać systemu z perspektywy każdego modelu magijnego czy n perspektyw, każdy niechaj przeanalizuje to przez swój paradygmat i przyjmie jako skuteczne bądź nie przyjmuje tego, gdyż kłóci się to z jego zasadami.

w każdym razie - wytłumaczę to na przykładzie.

Autmatyczna Sferyczność Wizualna

wymagania:
- Poznane podstawy Aikido lub innej sztuki walki wykorzystującej sferyczność.
- Umiejętność wizualizacji z otwartymi oczami
- Przekroczony strach wobec zagrożenia
- Wypracowana podzielność uwagi

Technika ASW jest techniką stricte bojową. Działająca tworzy wokół maga widzialną kulę będącą wszystkimi możliwościami sfer, po których porusza się mag podczas walki.

Klasyczny sposób wywołania takiego efektu jest niepraktyczny, zbyt wiele czasu zajmuje wywołanie tak skomplikowanej wizualizacji przy jednoczesnym skupieniu się na przeciwniku.

ASW odpalane jest automatycznie, zapalnikiem jest fala adrenaliny.

I

Pierwszą rzeczą, jaką musisz opracować to wizualizacja półprzezroczystej kuli z centrum w Twojej harze. Możesz zacząć od uczynienia tego podczas medytacji, następnie np. w autobusie przy zamkniętych oczach. Kiedy pojawi się kula, otwórz oczy utrzymując wizualizację. Praktykuj to tak długo, aż wizualizacja przynajmniej częściowo nie pozostanie odczuwalna przy otwartych oczach. Następnie, korzystając z podzielności uwagi staraj się przywoływać tą wizualizację np. podczas rozmowy, działania na komputerze, biegania, jazdy rowerem itp itd, do momentu, gdy będziesz w stanie utrzymywać tą wizualizację będąc jednocześnie silnie skupiony na czymś innym. Gdy nabędziesz to umiejętność, przejdź to punktu II.

II

Przerwa. Uczyń ją. Nie przyzwyczajaj umysłu do ciągłego wizualizowania. Tydzień przerwy jest wymagany do stworzenia zapalnika.

III

Zapalnik. Szukaj sytuacji wywołujących w Tobie adrenalinę, ciemnych opuszczonych budynków w nocy, dużych wysokości, jakichkolwiek sytuacji, które Twój mózg odbierze jako zagrożenie i natychmiast przywołuj wizualizację kuli. Ta praktyka jest żmudna i wymagająca, tymbardziej, że wymaga ciągłego poszukiwania. Ale Ty jesteś magiem. Dasz sobie radę.

IV

Wizualizacja działa, nawet gdy robisz coś innego, odpala się w momencie zagrożenia, nie znika dopóki zagrożenie istnieje i nie przeszkadza w percepcji wzrokowej. Teraz musisz to wykorzystać. Nie pozwolisz przeciwnikowi przejść przez barierę kuli, chyba, że uczyni to za pomocą Twoich rąk. W tym momencie podstawowe techniki walki przybierają na szybkości skuteczności i elegancji.

V

Dodatki. Możesz swobodnie przyporządkować ASW jakiekolwiek inne właściwości magijne, choćby przywracanie równowagi energetycznej lub uspokajanie umysłu. W tym momencie technika staje się mniej bojowa, bardziej stabilizująca. Permutacji może być wiele. Znasz je. A jak nie - to poznaj.

...

Znasz już jedną technikę "A". Analogicznie postępujesz przy jakiejkolwiek innej - dopracowujesz ją do perfekcji, włączasz "działanie w tle", abyś był w stanie ją wykonać "na drugim planie", szukasz zapalnika przy którym ją czynisz do momentu zakotwiczenia, uczysz się efektywnie to wykorzystać.

Tyle na początek. Postaram się, żeby następne notki były ciekawsze.



* Zasada Lampy Alladyna, znana użytkownikom sigili i goecji ("każde życzenie może zostać zinterpretowane dowolnie")

No comments: